Mahmut Kahveci Röportajı

<@aykutzan> öncelikle röportajımıza katıldığınız için teşekkürler. hoş geldiniz
hoşbulduk. davetiniz için ben teşekkür ederim
<@aykutzan> şuan u18 takımını yönetmektesiniz ve daha önceden gençler ile birçok başarınız mevcut. neden daha büyük yaş gruplarıyla çalışmıyorsunuz da gençlerle görüyoruz sizi sürekli?
aslında bunu bende çok düşündüm. altyapının ne kadar önemli olduğunu bilen birisi olarak gençlerin bilinçlenmesi gerektiği kanaatindeyim. böylelikle başarının daha kalıcı olabileceğini düşünüyorum ki büyük yaş gruplarıyla sadece anlık başarılar yakalanır diye düşünüyorum ancak ilerleyen zamanlarda daha büyük yaş gruplarıyla çalışmayı düşünebilirim.


<@aykutzan> sizce daha büyük yaş gruplarıyla daha gelişmiş oyunculara karşı oynatmak mı daha zordur yoksa u18 mi daha zordur? 
kesinlikle U-18 daha zordur..nedenine gelince U18 de oyuncular daha yolun başında olduklarından sadece taktikle uğraşmıyorsunuz..bir yandan oyunu sevdirmek bir yandan oyuncunun ilgisini çekebilmekte çok önemli..gençlerde oyunda tecrübe eksikliği bulunduğundan dolayı genelde kondisyon maç eşyaları ve güven konusunda çok sıkıntılar yaşabiliyoruz..bu yüzden U18 diğer büyük yaş gruplarına ateşten gömlek diyebilirim :)

<@aykutzan> u18 deki oyuncuların maaşları da sıkıntılı olduğundan kendilerine maç eşyası almakta zorlanabiliyorlar. menajerleri ile bu konuda görüşmeniz oluyor mu? oyuncuların maddi durumu maç eşyalarını alabilmelerine yetiyor mu?
bu konu hakkında henüz bir talep gelmedi. oyuncu arkadaşlarımızdan maaşımız az alamıyoruz diye şikayet te gelmedi. şuanda bununla ilgili herhangi bir çalışmamız mevcut değil ancak ilerleyen zamanlar olası dünya kupasına katılmamız halinde mağaza sahibi arkadaşlarımızdan bu konuda fedakarlık yapmalarını isteyeceğiz..oyuncuların menajerleriyle henüz bir görüşmemiz olmadı dediğimiz gibi mağaza sahibi arkadaşlarımızdan rica edeceğiz böyle bir talebi..
<@aykutzan> dünya kupası yolunda muhteşem bir form yakaladınız. dünya kupası yolunda artık irlandayı yenip kupaya katılacağız inşallah. tek başına tüm takımla ilgilenmek hele hele oyuna yeni başlayan birileriyle ilgilenmek gerçekten zor. bu zor görevi nasıl kolay hale getiriyorsunuz. isimsiz kahramanlar mevcut mudur?
öncelikle kendi adıma söyleyeyim kargiii zamanında paf takım antrenörlüğü yaparken de gençlerle ilgilendiğimden dolayı bu konuda biraz tecrübe sahibi sayılırım..ayrıca yardımcı antrenörüm Ergin Atabek'inde çok büyük etkisi var elbette tek tek forumda güven yardımı istenmesi talimatlar konusunda yardımları çok büyük..bunlar görünen bir de görünmeyen tarafta Kadri Şen arkadaşımız var ( o da çok sağolsun bizim için çok mesai harcıyor ) oyuncu arama bulma güven desteği rakip analizi v.b yardımları gibi. burdan hepsine sizin aracılığınızla teşekkür ediyorum. 
<@aykutzan> mehmet ladin in kamplarda disiplinsiz hareketlerde bulunduğu ancak maçlarda gollerini atıp yerine getirmesi nedeniyle hala kadroda tutulduğu söyleniyor. doğru mudur?
 alla bi ladin rüzgarıdır gidiyor..doğrudur diyemem ama gerçeklik payı var biraz disipline ihtiyacı var kendine çeki düzen verebilirse eğer ileride büyük yıldız olabilir..ama şu haliyle sanmıyorum ancak cacık olabilir  laugh tümer abisini biraz dikkate alması lazım laugh )
<@aykutzan> yani bu tavırları devam ederse takımdan kesilebilir. peki yedeği var mıdır?
 
devam ederse kesinlikle kesilecektir  ve bir daha forma şansı bulamaz..yedeği onun kadar iyi olmasada bulmak çok mümkün..disiplinsiz umursamaz oyuncular yerine bize çalışkan azimli disiplinli oyuncular lazım biraz skilli az olur ama hiç olmazsa işin bilincinde olur..
 
<@aykutzan> anladığım kadarıyla disiplin işinizde ilk sırada bulunuyor. dünya kupasına gitmeyi garanti edersek oynatacağınız oyuncular ne türde olacak? hali hazırda olan oyuncular mı oynayacak yoksa gençlere de şans vermeyi düşünüyor musunuz?
 
disiplin herşeyin başında geliyor diyebilirim baştan işimizi sıkı tutmak gerekiyor ki sonradan yalpalamayalım..DK ya katıldığımız takdirde hedeflerimiz çok büyük olduğundan mevkiisinin en iyilerini oynatmaya çalışacağız..gençlere de tecrübe kazandırmak ve ileriye yatırım yapmak öncelikli hedeflerimizden ancak uzun zamandır DK ya gidemememiz ve yine uzun zamandır başarıya hasret kaldığımızdan dolayı mevkisinde maksimum verim alabileceğimiz oyuncuları oynatmaya çalışacağız..
 
<@aykutzan> ergin atabek ten bahsetmiştiniz. oyunda henüz yeni sayılabilecek birisi. ancak kısa zamanda u18 takımında size çok yardımcı olduğunu söylediniz. sizce yeni olması bir handikap mıdır yoksa heyecanı daha fazla olduğu için avantaj mıdır?
 
ergin atabek daha öncede kullanıcısı vardı oyun hakkında biraz bilgi ve tecrübe sahibi..diğer taraftan sorunuzun asıl püf noktası bence yeni kullanıcıların böyle aktif roller üstlenmesi handikap değil avantajdır..çünkü kanaatimce yardımcı antrenörlerin genelde online süreleri uzun ve birazda forumlarda aktif olmaları gerekir..antrenörün sadece taktik kısmıyla ilgilenmesi gerektiğini düşünüyorum..
bu konuda yardımcımın aktiflik, rakip analizi , ve diğer her konuda çok yardımı olduğunu söyleyebilirmm
şimdi ismail gomes de geldi yükü biraz daha hafifledi ona da burdan başarılar diliyorum  
 
<@aykutzan> o zaman u18 emin ellerde diyebiliriz . 2. bir kupa neden olmasın? dünya kupasına katılırsanız minimum başarı sınırınız nedir?
 
bazıları kadromuza bakarak belki hayalcilik olarak görebilir ama ben hedefimizi final olarak koydum bu yolda da emin adımlarla disiplinden kopmadan ilerleyeceğiz..evet kadromuz biraz sıkıntılı fakat bu açıklarımızı kapatmak için var gücümüzle çalışacağız..taktik konusunda alternatifler üretmeye çalışacağız..
 
<@aykutzan> Hedefimiz büyük. Büyük başarılar büyük adamların büyük hedefleriyle kazanılır. İnşallah final oynarız. Bir kere oynadık. Bir daha neden olmasın ki? Taktik yaparken elinizdeki kadroya göre mi taktik yapıyorsunuz yoksa taktiğimden taviz veremem oyuncuyu farklı yerde kullanırım dediğiniz zaman da oldu mu?
 
Aslında belirli bir taktiğim yok öncelikle rakibi analizi çok önemli benim için 2-3 maçını izledikten sonra kafamdaki taktiği uyguluyorum tabii elimizde o taktiğe uygun oyuncu yoksa alternatif çözümler arıyorum. kafamdaki taktikten asla taviz vermem eğer oyuncu bulamıyorsak muhakkak o mevkiiye daha yatkın bir oyuncu bulup kullanırım.
 
<@aykutzan> peki kendinizi nasıl bir menajer olarak tanımlarsınız?
 
öncelikle bu soruyu beklemiyordum. biraz ters köşe olduğumu söylemem doğru olur. öncelikle başarıya odaklı bir menajer olarak görüyorum kendimi bunun içinde oyuncu seçiminden taktiğe kadar elimden gelenin en iyisni yapmaya çalışan bir menajerimdir..ayrıca başarı konusuna gelince ben kendimi değil diğer menajerlerin ya da kullanıcıların bana bakış açısı önemli onların beni başarılı ya da başarısız bulmaları benim için kriterdir.
 
<@aykutzan> oyuncular açısından nasıl menajersiniz. fatih terim gibi dediğim dedik mi, feldkamp veya zico gibi babacan mı yoksa yoksa yılmaz vural gibi çılgın mı?
 
aslında ılımlıyım akıllarına takılan her konuda bana ve yardımcıma danışabiliyorlar, şikayetleri oluğunda hiç fevri davranmadan ılımlı yaklaşarak sorunlarını haletmeye çalışıyoruz.. biraz babacan biraz da dediğim dedik diyebilirim..asla ama asla yılmaz vural gibi çılgın olmadım..ben şenol güneş gibi hem ılımlı hem babacan hem de dediğim dedik birisiyim diyebilrim  smiley
 
<@aykutzan> u18 milli takımında kara listeniz var mıdır? daha önceki davranışlarından veya maç hazırlıklarını yapmamasından dolayı kara liste tuttuğunuz oldu mu?
 
 aslında öyle bir liste hazırladık fakat hazırladığımız oyuncularımıza da bunları tek tek özel mesaj yoluyla ilettik yapacakları ve yapılması gerekenler konusunda sıkıntı yaşadığımız arkadaşları tek tek uyardık ..sağolsunlar hepsi ilgilendiler ve geri döndüler şimdilik böyle bir listemiz yok herkes disipline bir şekilde çıkıyor maçlara..ama tabii ki bu ileride olmayacak anlamına gelmez..
 
<@aykutzan> yani takımınızdan memnunsunuz. sizi daha fazla antrenmanlarınızdan alıkoymamak için izninizle son bir soru sormak istiyorum. mutlaka pes vepa football manager oynamışsınızdır. oradaki yabancı favori takımınız ve taktiğiniz nedir? boş zamanlarınızda neler yaparsınız
 
 boş zamanlarımda film ve kitap okumayı tercih ederim bazı zamnlar çıkıp arkadaşlarla takılmak hobilerim arasında tabiiki..aktif bir pes kullanıcısı olarak yabancı 2 tane favotim takımım var milan ve arsenal..ama illa ki birtanesi olacaksa tercihim hep arsenal olmuştur..favori taktiiğime gelince klasik 4-4-2 dizilişini tercih ediyorum genelde fakat maç içerisinde değişik varyasyonlar denediğimde oluyor. pmanageri de unutmamalıyım onu da çok oynarım bir ara süper lige kadar çıkardım takımımı ama şuanda yine gençlere yöneldiğimden onların gelişimiyle ilgilendiğimden dolayı inzivaya çekilmiş bulunuyorum  smiley
 
 
<@aykutzan> Bu kadar kısıtlı zamanınızda bize yer verdiğiniz için tekrar teşekkürler. Yolunuz açık olsun. Başarılar dilerim.
 
 asıl benimle röportaj yaptığınız için ben çok teşekkür ederim 
iyi dilekleriniz içinde ayrıca teşekürler

Hiç yorum yok: